5.9.08

Embarassos noticiables?

La rentrée políticomediàtica m’ha sorprès amb dues notícies, al meu parer, gens noticiables. Dos embarassos. El de la ministra de justícia francesa Rachida Dati i el de la filla (!) de la canditata republicana a la vicepresidència dels Estats Units Sarah Palin.
La ministra soltera embarazada, titulava ahir La Vanguardia a primera pàgina, amb una gran foto de Dati. I?, vaig pensar jo. Crec que és un fet que entra dins l’esfera privada de la ministra i mentre no interfereixi en la seva tasca governamental no veig la notícia per enlloc. Que estigui soltera? Però això no estava superat? Més remarcable em sembla que una altra ministra (casada aquesta) en els últims mesos del seu embaràs assumeixi el risc de viatjar en avió militar a un país en guerra i hagi d’anar acompanyada d’un equip mèdic (i tot això sufragat amb diners públics).
L’altre rebombori prematernal afecta a la filla adolescent de Sarah Palin. Aquest cas encara el trobo més bèstia. Es tracta d’una noia de disset anys. No la podrien deixar tranquil·la? Els mitjans d’aquí, citant la hipocresia nordamericana i intentant disfressar la suposada notícia, no paren d’esmentar-la. Per molt que aquest embaràs es contraposi als valors que encarna la mare i el seu partit, es tracta d’una qüestió estrictament privada. Fer-ne sang ho veig molt poc ètic. A no ser que, com en el cas de Dati, del que es tracti és de desestabilitzar a qualsevol preu unes figures emergents de l'ideari contrari al que domina el món periodístic.
Era això, oi? Mira que sóc ingenu.

1 comentari:

Àlex ha dit...

Jo no crec tant en campanyes obscures de desastibilització, sinó que penso que respon (almenys pel que fa a l'embaràs de la ministra francesa) més aviat als tons groc i rosa que està prenent cada cop més la premsa generalista. No surt també avui en portada l'augment de volum de cabells del Sr. Bono? Els seus "implantes" no són vida privada? Es també una maniobra per desastibilitzar?